۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶

بدری مطرح کرد:

10 درصد جمعیت زندانهای لرستان مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد است

10 درصد جمعیت زندانهای لرستان مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان لرستان با تاکید بر اینکه زندان راه حل دعاوی و پیشگیری از جرم نیست اظهار داشت: هم اکنون 10 درصد جمعیت زندانها مربوط به زندانیان جرائم غیر عمد است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری صبح جمعه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد لرستان با بیان اینکه استقبال مطلوب خیرین لرستان در جشنهای گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نشان دهنده اهمیت و اهتمام برای کمک در این امر خیر است اظهار داشت: طی سالهای گذشته خوشبختانه با فعالیت خیرین لرستان و همچنین ستاد دیه عده زیادی از زندانیان در بند آزاد شدند.
 
وی با بیان اینکه گرفتارهای اقتصادی، اجتماعی و ... موجب شده که عده زیادی از جوانان پایشان به زندان باز شود بیان داشت: آلودگی های محیط زندان موجب می شود که برای این افراد گرفتاریهای بیشتری ایجاد شود.
 
رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه باید چاره اندیشی لازم در راستای کاهش حضور زندانیان جرائم غیر عمد در زندانها صورت گیرد عنوان کرد: زندان راه حال دعاوی، اختلافات و پیشگیری از جرم نیست.
 
وی تصریح کرد: زندان هیچ مشکلی را حل نمی کند چرا که مجازات ها دیگر اثر بازدارندگی خود را از دست داده اند.
 
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه هم اکنون حدود 45 درصد از جمعیت زندانها را زندانیان مواد مخدر به خود اختصاص داده است بیان داشت: همچنین حدود 30 درصد مربوط به سارقین و 10 درصد نیز مربوط به زندانیان جرائم غیر عمد است.
 
بدری با بیان اینکه این 10 درصد ناخواسته پایشان به زندان باز شده است گفت: در این راستا کمک خیرین در جشنهای گلریزان زمینه رفع مشکل این زندانیان را فراهم می آورد و این افراد می توانند به آغوش خانواده های خود باز گردند.
کد خبر 2329259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha